How-to: High Resolution *Workaround*

Windows related issues and questions

How-to: High Resolution *Workaround*

Postby Kenneth » 09 Feb 2016, 14:45

If you are experiencing the issue that TeamDrive's fonts and icons, within the app itself, are extremely small/large and the client is virtually unusable, please do the following.

- Quit TeamDrive
- Right-click on the TeamDrive desktop icon and select "Properties". You should then be on the tab "Shortcut". If not, please go this tab.
- In the section "Target" copy the target directory and WITHOUT the text"TeamDrive.exe". (i.e. C:\Program Files (x86)\TeamDrive\).
- Open Windows Explorer and paste this path into the search bar. Please be aware, that you may need administrator rights to access this path.
- Find the file "TeamDrive.exe", right-click on it and go to "Properties".
- In the "Properties" window, click on the tab "Compatibility" and check the box "Disable display scaling on high DPI settings".
- Click okay to save the changes and start TeamDrive.

Image Image
Kenneth
 
Posts: 934
Joined: 29 Aug 2012, 15:11

Re: How-to: High Resolution *Workaround*

Postby hikmat.bushnaq » 12 Sep 2016, 13:11

Thank you for this interesting HowTo.
I tried this out on a friends laptop (Lenovo Yoga) with QHD, and it did not change anything. the program is not readable at all, the size of the client is o.k, but the font is just extremely small.
This is the case before we did the change and after we did the change.
Client is the newest client (downloaded one week ago).

HIkmat
hikmat.bushnaq
 
Posts: 1
Joined: 12 Sep 2016, 13:06

Re: How-to: High Resolution *Workaround*

Postby brohmann » 08 Feb 2018, 17:38

Wenn das Problem auftritt, dass die Schriftarten und Symbole von TeamDrive in der App selbst extrem klein / groß sind und der Client praktisch nicht verwendet werden kann, gehen Sie folgendermaßen vor.

- Beenden Sie TeamDrive
- Klicken Sie mit der rechten Maustaste auf das TeamDrive Desktop-Symbol und wählen Sie "Eigenschaften". Sie sollten dann auf der Registerkarte "Verknüpfung" sein. Wenn nicht, gehe bitte auf diese Registerkarte.
- Kopieren Sie im Abschnitt "Ziel" das Zielverzeichnis OHNE den Text "TeamDrive.exe". (d. h. C: \ Programme (x86) \ TeamDrive \).
- Öffnen Sie den Windows Explorer und fügen Sie diesen Pfad in die Suchleiste ein. Bitte beachten Sie, dass Sie möglicherweise Administratorrechte benötigen, um auf diesen Pfad zuzugreifen.
- Suchen Sie die Datei "TeamDrive.exe", klicken Sie mit der rechten Maustaste darauf und gehen Sie zu "Eigenschaften".
- Klicken Sie im Fenster "Eigenschaften" auf die Registerkarte "Kompatibilität" und aktivieren Sie das Kontrollkästchen "Display-Skalierung bei hohen DPI-Einstellungen deaktivieren".
- Klicken Sie auf OK, um die Änderungen zu speichern und TeamDrive zu starten.
brohmann
 
Posts: 7
Joined: 19 Sep 2017, 13:02


Return to Windows XP/Vista/7/8

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests