How-to: Reconnect to old Spaces after a new installation

Practical instruction and advice on how to take advantage of TeamDrive's features.

How-to: Reconnect to old Spaces after a new installation

Postby Kenneth » 13 Feb 2015, 15:20

Top: English
Unten: Deutsch
Kenneth
 
Posts: 908
Joined: 29 Aug 2012, 15:11

English

Postby Kenneth » 20 Jan 2016, 13:45

TeamDrive 3

Extras (Windows) or TeamDrive 3 (Mac) > Settings (Windows) or Preferences (Mac) > Backup > Key Repository > select the necessary Spaces and import them > right-click on the Spaces (in the Spaces view) and select 'Restore' > select 'Recover' OR, if the Space's data already exists locally on your machine please use the following method: http://forum.teamdrive.net/viewtopic.php?f=22&t=2562

TeamDrive 4

When logging in as an existing user after a fresh installation of TeamDrive it is possible that you will automatically receive “invitations” to all Spaces that were active in your most recent TeamDrive installation. These “invitations”, however will appear in the section “Inactive Spaces”. This is only possible if you have the Registration Server Key Repository feature enabled. This feature can be found in Settings > Backup > Back up Keys on the Server.

Alternatively, you can also invite yourself to your Spaces from an existing TeamDrive desktop or mobile installation or you can use the backup keys from a previous TeamDrive installation to import and restore access to your Spaces .

Backup keys can also be imported from the Key Repository if you have this function enabled. By default, this feature is turned on. To import backup keys navigate to Settings > Backup > Import Keys.

Please note that changing your password automatically deletes, for security reasons, all keys stored in your Key Repository at that time. If you change your password before creating a new installation you will not see any “invitations” to your Spaces in the section “Inactive Spaces”. You will also not be able to import your Space keys from the server because they will have been deleted.
Kenneth
 
Posts: 908
Joined: 29 Aug 2012, 15:11

Deutsch

Postby Kenneth » 20 Jan 2016, 13:45

TeamDrive 3

Extras (Windows) oder TeamDrive 3 (Mac) > Einstellungen > Backup > Schlüsselverwaltung > Importieren > benötigten Spaces auswählen und importieren > mit der rechten Maustaste auf den Space klicken (in der Spaces-Ansicht) > Space wiederherstellen ODER wenn die Space-Dateien schon lokal vorhanden sind, bitte machen Sie folgendes: http://forum.teamdrive.net/viewtopic.php?f=22&t=2562

TeamDrive 4

Wenn sie als bereits registrierter Nutzer in eine neue TeamDrive Installation einloggen, erhalten sie automatisch „Einladungen“ zu allen Spaces, die bei Ihrer letzten TeamDrive Installation aktiv waren. Diese „Einladungen“ erscheinen im Abschnitt „Inaktive Spaces“.

Hierfür muss für die Registrierungsschlüssel die Backupoption auf dem Server aktiviert sein. Diese Option finden Sie unter Einstellungen > Backup > Backup der Schlüssel auf dem Server speichern.

Alternativ können Sie sich von einer existierenden TeamDrive Installation aus auch selbst zu einem Space einladen oder Sie können die Backup-Schlüssel einer vorherigen TeamDrive Installation zum Import und zur Wiederherstellung Ihrer Spaces nutzen.

Backup-Schlüssel können bei standardmäßig aktivierter Schlüsselverwaltung auch aus dem Schlüsselspeicher importiert werden. Backup-Schlüssel können über Einstellungen > Backup > Schlüssel importieren importiert werden.

Beachten Sie bitte, dass beim Ändern Ihres Passworts aus Sicherheitsgründen automatisch alle zu diesem Zeitpunkt im Schlüsselspeicher gesicherten Schlüssel gelöscht werden. Wenn Sie also Ihr Passwort unmittelbar vor einer TeamDrive Neuinstallation ändern, erhalten Sie unter „Inaktive Spaces“ keine „Einladungen“ zu Ihren bisherigen Spaces. Sie können auch keine Schlüssel für Spaces aus dem Schlüsselspeicher laden, da diese gelöscht worden sind.
Kenneth
 
Posts: 908
Joined: 29 Aug 2012, 15:11


Return to How-to's

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests