Fehlermeldung Client Limit erreicht bei unlimitiertem Client

Use this forum to report bugs you find - Benutzen Sie dieses Forum, um Fehler zu melden, die Sie finden

Fehlermeldung Client Limit erreicht bei unlimitiertem Client

Postby guti » 05 Apr 2013, 18:07

Seit gestern oder vorgestern erhalte ich bei meinem unbegrenzten Client (v2.3.139) plötzlich die Fehlermeldung, das Clientseitige Space-Größen-Limit sei überschritten (siehe Screenshot im Anhang). Mal steht dort 2 GB, mal auch 0 GB wie im Screenshot, und gerade eben 4,irgendwas GB.

Sowas kam bisher NIE, obwohl ich seit Monaten wesentlich mehr als 2 GB in meinen Spaces habe, was mit der Version ja auch kein Problem sein sollte. Einen Fehler bei meiner Installation kann ich eigentlich ausschließen, da ich es plötzlich auf 2 meiner Rechner passiert sowie auch bei einem anderen Teilnehmer meiner Spaces, der ebenfalls diese Version benutzt.

Was ist da los? Habt ihr irgendwas geändert?
Attachments
td.png
Fehlermeldung Client Limit
guti
 
Posts: 75
Joined: 24 Apr 2009, 12:48

Re: Fehlermeldung Client Limit erreicht bei unlimitiertem Cl

Postby guti » 08 Apr 2013, 10:54

die Meldungen kommen immernoch, wir brauchen hier *dringend* eine Lösung.
guti
 
Posts: 75
Joined: 24 Apr 2009, 12:48

Re: Fehlermeldung Client Limit erreicht bei unlimitiertem Cl

Postby Kenneth » 08 Apr 2013, 12:54

According to your screenshot your client has a free license. That means it isn't 'unbegrenzt'. If you bought a license then you need to enter the license key. You can enter the license key under the 'help' menu. Enter your Personal or Professional license key and the client-side limit will be lifted.
Kenneth
 
Posts: 1277
Joined: 29 Aug 2012, 15:11

Re: Fehlermeldung Client Limit erreicht bei unlimitiertem Cl

Postby guti » 08 Apr 2013, 13:42

Hi Kenneth,

The client is supposed to be unlimited: v2.3.139 is an update that was only made available to people like me who had been using Teamdrive before the 2GB limit was imposed. This version should not have the limit, as was stated at the time when I upgraded.

Also, up to last week we never received that warning, even though the spaces had been exceeding 2.5 GB for several months.
guti
 
Posts: 75
Joined: 24 Apr 2009, 12:48

Re: Fehlermeldung Client Limit erreicht bei unlimitiertem Cl

Postby Kenneth » 09 Apr 2013, 14:04

Oh okay. I understand. I wasn't informed about that. I asked around and would you be able to give me your username so I can have our server Admin check things on the server for you? As far as what was explained to me it still should be unlimited. You can send me a PM or e-mail via the forum with your username and I'll get back to you ASAP.
Kenneth
 
Posts: 1277
Joined: 29 Aug 2012, 15:11


Return to Bug Reports - Fehler Melden

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron