Einrichtung auf mehreren Rechnern

Share with the community, how you use TeamDrive - Berichten Sie mit eigenen Worten, wie Sie TeamDrive benutzen

Einrichtung auf mehreren Rechnern

Postby laolang » 21 May 2010, 13:03

Hallo,

leider hab ich bislang nicht verstanden, wie die Einrichtung eines shared space auf verschiedenen Rechner am Besten vorgenommen werden soll.

Das Szenario:
Meine Frau und ich haben je einen Rechner in verschiedenen Wohnungen sowie je ein Notebook, an dem wir auch mal unterwegs arbeiten und meist auch im Internet sind.
Ich hab ein Datenbank-Programm geschrieben, das auf allen 4 Rechnern läuft, mit einem gemeinsamen über TeamDrive synchonisietren Datenbereich. Wir stellen sicher, dass nur einer von uns jeweils Daten-Änderungen macht.

Ich hab ein Konto auf meinem PC bei TeamDrive eingerichtet und dann mit dem selben Konto die Einrichtung auf den anderen Rechnern auch. War das bereits ein Fehler? Die ganze Sache mit den Einladungen, die jetzt haufenweise von jedem zu jedem verschickt wurden, hab ich, ehrlich gesagt, nicht ganz verstanden. Mit einigem Würgen hab ich zwar alles zum Laufen bekommen, aber jetzt bekomme ich im Statusfenster für alle 4 Rechner als Ersteller den selben Namen, was besonders unpraktisch ist, wenn es noch mal zu Versions-Fehlern kommt.

Ich dachte eigentlich, die Art, wie ich TeamDrive verwende, wäre die aller einfachste Basis-Methode und sollte vollständig selbsterklärend sein. Dass ich mich bereits damit zu dämlich anstelle, rüttelt natürlich sehr an meinem Selbstbewusstsein. Kann mir jemand hier eine Kurzanleitung für diesen einfachen Fall geben?


Gruß,
Benno
laolang
 
Posts: 1
Joined: 21 May 2010, 12:12

Re: Einrichtung auf mehreen Rechnern

Postby EPruehs » 21 May 2010, 14:43

In Ihrem Fall wäre es dann also besser, wenn Sie sich für jeden Rechner einen eigenen User-Namen ausdenken und eine TeamDrive-Installation mit jeweils einem eignen Usernamen vornehmen. Pro TeamDrive-Account brauchen Sie aber auch jeweils eine eigene Email-Adresse, da Einladungen über die Email oder den Usernamen erfolgen können.

Nachdem Sie dann die Rechner alle mit eigenen Usernamen für TeamDrive installiert haben, laden Sie Ihre anderen User einfach wieder zu den Spaces ein. Von da an sehen Sie dann auch welcher User welche Datei geändert hat.

Mfg. E. Prühs
EPruehs
TeamDrive Team Member
 
Posts: 169
Joined: 17 Jul 2008, 18:05

Re: Einrichtung auf mehreen Rechnern

Postby henq » 03 Oct 2010, 00:40

[Sorry, but i have to continue in English as I can read German, but not write it]

Mmmm... do I understand correctly that you suggest to have a separate registration and thus email address for each computer ?? That would be most unhandy.

Scenario: my boss invites me for a project 'space' of his. I accept this space on my office pc. I want to work at it at home, so I want to use the same invitation on my home pc. And also on my MacBook. On those home computers I have also private folders I want to replicate between my private computers, of course without going to the hassle of inviting myself and making multiple email-addresses.

I just tried a scenario like this, but I don't see the invitations in the home pc and MacBook. Must I ask my boss to invite me for each device ? That would be illogical: he trusts me [person, not computer], so I the fact on how many computers I want to replicate his project folder should be hidden from him.

I am sympathetic to TD but, comparing to DropFolder that works exactly as one expects, without ever having to read the manuals nor go to a forum, TD is under performing on the usability side.


~h


TIP: if you must insist on different identities for each pc, the usage of gmail's alias would be most handy:
you can have addresses like
petermaffay@gmail.com
petermaffay+work@gmail.com
petermaffay+privat@gmail.com
...
all coming to the same inbox. [ I think I tried to use this when registering, but if I remember correctly the + sign was not allowed in the email address]
henq
 
Posts: 1
Joined: 03 Oct 2010, 00:11

Re: How to use TeamDrive on multiple PCs

Postby Detlef Schmuck » 04 Oct 2010, 11:35

Hi henq,

we tried to make it really simple for users to use TeamDrive on multiple computers. There are just very few characteristics which you need to know.

There is always one exact pair "username = email" (TeamDrive Account) and if you are invited by either one of these attributes you will receive that invitation on all devices where you installed TeamDrive this account.

(If you want to disclose your chosen email, you can do so during the installation process. In that case you communicate only the TeamDrive username to your friends and co-workers.)
You will receive your invites on all your devices. This could be you office, your home and your notebook.

Keep in mind, each Space is a completely separate entity, there is no connection between spaces. Each Space has its own encryption keys. In each of your Spaces you see only the members of this Space and the computers on which the accepted the invitation.

Attention: if anyone (your boss) invites you by an email address which is not connected with your TeamDrive account, you will receive the invitation in your email box and not in TeamDrive. In this case you need to ask the person to invite you again with your username.

If you prefer to own multiple TeamDrive accounts you can create multiple usernames. Each pair username + email address need to be unique. In such a case you need multiple invitations, one for each username to receive the invitation on all your devices.

We hope this is easy and not too complicated.
Maybe we should find a way to better communicate this.

-ds
Detlef Schmuck
TeamDrive Team Member
 
Posts: 673
Joined: 07 Jul 2008, 19:20

Re: Einrichtung auf mehreren Rechnern

Postby td-forum » 26 Dec 2014, 13:10

Ich hab es wohl immer noch nicht verstanden.
Ich habe versucht, auf einem anderen Rechner einen neuen Username zusammen mit einer bereits verwendeten E-Mail-Adresse zu registrieren.
Es wird verweigert mit dem Hinweis, dass die Mailadresse bereits vewendet wird.
Mein Ziel ist es, auf mehreren Rechnern mit einer einzigen Mail-Adresse jedoch unterschiedlichen Usernames angemeldet zu sein. Was mache ich falsch?
Oder geht es doch nicht.

PS.:
Wie kann ich meine Test-Registrierungen löschen?

Gruß
Theo
td-forum
 
Posts: 3
Joined: 26 Dec 2014, 12:18

Re: Einrichtung auf mehreren Rechnern

Postby Kenneth » 05 Jan 2015, 16:14

If your e-mail provider supports alias (i.e. teamdrive@gmail.com, teamdrive1@gmail.com, teamdrive2@gmail.com, etc) then you can use aliases to use one e-mail address for multiple accounts. Otherwise you are not able register with new versions of TeamDrive using an e-mail address that is already in use.

To have your test account deleted, send a deletion request from the e-mail address your created the account with.
Kenneth
 
Posts: 1277
Joined: 29 Aug 2012, 15:11


Return to Use Cases - Anwenderberichte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron