How-to: Resolve OPENGL/Direct3D Graphics Issue

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How-to: Resolve OPENGL/Direct3D Graphics Issue

Postby Kenneth » 14 Jan 2016, 12:40

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Kenneth
 
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Postby Kenneth » 14 Jan 2016, 12:40

TeamDrive 4’s GUI requires Direct3D support on Windows operating systems. In virtual environments, 3D acceleration should also be enabled if there is the possibility to do so.

Below you will find instructions on how to start TeamDrive on machines without hardware acceleration or when the client crashes while starting due to graphics issues (OPENGL). If you are using an IntelHD Graphics GPU, please use “QT_DISABLE_SHADER_DISK_CACHE” as the variable name and “1” as the variable value (please use the screenshots below for reference when entering the "variable name" and "variable value") as well as follow steps 1-6 below to additionally set one of the options. Known issues with graphic card chipsets or drivers:

AMD FirePro V5900

Intel G31/G33
Intel GMA 3150
Intel HD Graphics 500 Gen9
Intel HD Graphics 530
Intel HD Graphics 620
Intel HD Graphics 3000
Intel HD Graphics 4000
Intel HD Graphics 5500
Intel HD Graphics Ironlake / Arrandale
Intel Q963 - GMA 3000
Intel Q965 - GMA 3000
Mobile Intel 945GM Express


However, we would also like to ask that you send us the DirectX Diagnostic output from your system to help us better diagnose the issue and report our findings back to Qt. To create the DirectX diagnostic report, please do the following:

Start > Search > search for “dxdiag.exe” (DirectX Diagnostics program) > start “dxdiag.exe” > switch to the “Display” tab > click on “Save All Information” > send us this file.

To correct the graphics issue please do the following:

1. Quit TeamDrive 4.
2. Open “Control Panel” and go to “System”.
3. In the “System” window select “Advanced system settings”.
4. Now, select “Environment Variables…
environment-variables.png

5. We recommend just changing the variables for the user and not for the system in order to prevent system wide changes. Click “New” in the section “User variables for…”.
6. Add one of the following two variables.

Option 1 (recommended):

Enter “QMLSCENE_DEVICE” as the “Variable name” and “softwarecontext” as the “Variable value”.

QMLSCENE.png
QMLSCENE.png (4.09 KiB) Viewed 8912 times


or

Option 2:

Enter “QT_OPENGL” as the “Variable name” and “software” as the “Variable value”.

QT_OPENGL.png
QT_OPENGL.png (3.62 KiB) Viewed 8912 times



Please be sure to set only one of the above environment variables (see attached screenshots).

7. Click okay on all windows to exit. Start TeamDrive 4 and this should have remedied the graphics issue.
Kenneth
 
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Postby Kenneth » 14 Jan 2016, 12:42

Die grafische Oberfläche von TeamDrive 4 benötigt unter Windows die Unterstützung von Direct3D.
Falls Sie die Möglichkeit haben in virtuellen Umgebungen die Direct3D-Beschleunigung zu aktivieren, sollten Sie dies zuerst versuchen.
Des weiteren ist es möglich, die TeamDrive 4 Oberfläche rein Software basiert zu rendern. Unten befindet sich eine kurze Anleitung, wie Sie TeamDrive ohne Hardwarebeschleunigung oder falls Sie Abstürze beim Programmstart auf Grund von OPENGL Treiberprobleme feststellen.

Falls Sie eine IntelHD Graphics GPU / Grafikkarte benutzen, tragen Sie "QT_DISABLE_SHADER_DISK_CACHE" als "Name der Variablen" und "1" als "Wert der Variablen" ein. Benutzen Sie bitte die unten stehenden Bildschirmfotos als Beispiele beim Eintragen der Name und Wert der Variablen und Sie die unten stehende Anleitung folgen, um eine er 2 Optionen zusätzliche zu setzen.
Bekannt Fehler mit GPUs oder Treiber:

AMD FirePro V5900

Intel G31/G33
Intel GMA 3150
Intel HD Graphics 500 Gen9
Intel HD Graphics 530
Intel HD Graphics 620
Intel HD Graphics 3000
Intel HD Graphics 4000
Intel HD Graphics 5500
Intel HD Graphics Ironlake / Arrandale
Intel Q963 - GMA 3000
Intel Q965 - GMA 3000
Mobile Intel 945GM Express


Erstens brauchen wir aber etwas von Ihnen, damit wir diesen Fehler korrigieren können. Wir brauchen die Informationen Ihres DirectX-Diagnoseprogramms. Bitte machen Sie folgendes:

Start > Suche > nach "dxdiag.exe" (DirectX-Diagnoseprogramm) suchen > "dxdiag.exe" starten > “Anzeige” > “Alle Informationen speichern" auswählen > als ".txt"-Datei auf dem Desktop speichern > diese Datei an uns schicken.

Bitte folgen Sie diesen Schritten, um TeamDrive auch auf Rechnern ohne Hardware-Beschleunigung zu starten:
• Öffnen Sie die Eigenschaften Ihres Arbeitsplatzes oder des Computers
• Greifen Sie auf die Erweiterte Systemeinstellung zu.
• Öffnen Sie unter dem Reiter "Erweitert" (Advanced) die Umgebungsvariablen über den Button Umgebungsvariablen... (Environment Variables)
environment-variables.png

• Fügen Sie bitte unten eine neue Systemvariable hinzu.

1. Möglichkeit (empfohlen):
Geben Sie den Namen "QMLSCENE_DEVICE" und den Wert "softwarecontext" ein und bestätigen Sie mit OK.

QMLSCENE.png
QMLSCENE.png (4.09 KiB) Viewed 8912 times


oder

2. Möglichkeit:
Geben Sie den Namen "QT_OPENGL" und den Wert "software" ein und bestätigen Sie mit OK.

QT_OPENGL.png
QT_OPENGL.png (3.62 KiB) Viewed 8912 times


Bitte setzen Sie nur eine der oben gennannten Systemvariablen zur Zeit (siehe bitte Screenshots).
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