How-to: Resolve Version Conflict - Versionskonflikt Auflösen

Practical instruction and advice on how to take advantage of TeamDrive's features - Praktische Anleitung und Ratschläge zur Nutzung der Vorteile von TeamDrive.

How-to: Resolve Version Conflict - Versionskonflikt Auflösen

Postby Kenneth » 03 Jun 2019, 09:53

Top: English
Darunter: Deutsch
Kenneth
 
Posts: 1190
Joined: 29 Aug 2012, 15:11

Resolve a Version Conflict

Postby Kenneth » 03 Jun 2019, 09:54

Version conflicts can occur when a file is simultaneously in use by multiple parties and a new version for the file is saved and uploaded from two separate locations. It is also possible to have version conflicts with a single user if the user has multiple TeamDrive installations.

A quick and efficient way to locate version conflicts is to use the search function and filter for “Conflicted or Invalid Paths”.

To search for items in TeamDrive, please do the following:

Navigate to "Activate Spaces" (to search through your current active Spaces) and click or tap the “•••” symbol in the upper-right portion of the TeamDrive window. Select “Search”. Searching can be done on Space, folder and file levels. To begin a simple search, enter the necessary search text into the text entry field marked “Search here…”.


To search TeamDrive using the filter functions, please do the following once the search window has been activated:

Click click or tap on the magnifying glass to bring up the different filter options. To activate a filter, simply click or tap on it. After activating a filter, all files meeting the filter’s requirements will be shown. Enter text into the text entry field marked “Search here…” to narrow your search even more. It is only possible to set one filter at a time.

- “All” searches through all available files in TeamDrive.
- “Conflicted or Invalid Paths” searches only for files or folders with name, version of invalid path conflicts.
- “Missing Files or Versions” searches only for files and versions that should have been downloaded to the local machine, however, due to an error the file or version cannot be put into the file system.
- “Files not yet Uploaded” searches for files that have no yet been successfully uploaded.
- “Published Files” searches for files, which have currently have a published URL.
- “Files with Comments” searches for files with comments.


Version conflicts can be resolved using the “Make Current” function in the versions list view. “Make Current” makes the selected version the current version and resolves the conflict. Afterwards, TeamDrive will recognize the changes and continue to sync the file just as before.

To resolve version conflicts, please do the following:

Navigate to “Active Spaces”. Locate the file with the version conflict. Hover the mouse over the file (on iOS and Android swipe the file from right to left) and click on “i” to open the file's “Information” page. Click on "Versions". Locate the version you wish to set as the current version. Hover the mouse over the version (on iOS and Android swipe the file from right to left) and click on check mark (“Make Current”) to make this version the current version.
Kenneth
 
Posts: 1190
Joined: 29 Aug 2012, 15:11

Versionskonflikt Auflösen

Postby Kenneth » 03 Jun 2019, 09:55

Versionskonflikte können auftreten, wenn eine Datei von mehreren Nutzern bearbeitet wird und eine neue Version von zwei unterschiedlichen Orten hochgeladen wird. Versionskonflikte können auch bei einem Nutzer auftreten, wenn dieser über mehrere TeamDrive Installationen verfügt.

Eine einfache und schnelle Möglichkeit Versionskonflikte zu identifizieren, ist die Nutzung der Suchfunktion mit dem Filter “Dateikonflikte oder ungültige Pfade”.

So können Sie in TeamDrive die Suchfunktion benutzen:

Um Objekte in der TeamDrive Software zu suchen, klicken oder tippen sie auf das “•••”-Symbol in der rechten oberen Ecke und wählen Sie “Suchen”. Die Suche kann auf Space-, Ordner- oder Datei-Ebene erfolgen. Für eine einfache Suche müssen Sie einfach den Suchbegriff unter „Hier suchen …“ eingeben.

So können Sie beim Suchen einen Suchfilter einsetzen:

Bei der “Suche” in TeamDrive können Filter eingesetzt werden. Klicken Sie hierzu bei geöffnetem Suchfenster auf das Vergrößerungsglas, um Zugriff auf die Filteroptionen zu erhalten. Um einen bestimmten Filter zu aktivieren, klicken oder tippen Sie ihn einfach an. Nach der Aktivierung des Filter werden alle Dateien angezeigt, die das Filterkriterium erfüllen. Geben Sie Text unter „Hier suchen …“ ein, um das Suchergebnis weiter einzuschränken. Es nicht möglich, mehrere Filter gleichzeitig zu setzen.

- “Alle” durchsucht alle TeamDrive Dateien.
- “Dateikonflikte oder ungültige Pfade” sucht nur nach den Dateien oder Ordnern mit Namens-, Versions- oder Pfad-Konflikten.
- “Fehlende Dateien oder Versionen” sucht nur Dateien und Versionen, die eigentlich lokal hätten heruntergeladen werden sollen, aber aufgrund eines Datei- oder Versionsfehlers nicht gespeichert werden konnten.
- “Noch nicht hochgeladene Dateien” sucht nur nach den Dateien, die noch nicht erfolgreich hochgeladen wurden.
- “Veröffentlichte Dateien” sucht nur nach Dateien, die über eine veröffentlichte URL verfügen.
- “Dateien mit Kommentaren” sucht nur nach Dateien mit einem Kommentar.

Mit der Option „Zur aktuellen Version machen“ in der Versionsübersicht können Versionskonflikte behoben werden. Danach wird TeamDrive die Änderungen erkennen und wie gewohnt mit der Synchronisation fortfahren.

So können Sie Datei-Versionskonflikte auflösen:

Klicken Sie im TeamDrive-Client auf “Aktive Spaces”. Suchen Sie die gewünschte Datei aus. Bewegen Sie den Mauszeiger über die entsprechende Datei (auf iOS und Android, wischen Sie die Datei von rechts nach links) und klicken Sie auf “i”, um das “Information” -Fenster der Datei zu öffnen. Klicken Sie dort auf “Versionen”, um den Versions-Baum der Datei anzuzeigen. Bewegen Sie den Mauszeiger über die entsprechende Dateiversion und klicken Sie auf das Häkchen-Symbol, um die Dateiversion zur aktuellen Version zu machen.
Kenneth
 
Posts: 1190
Joined: 29 Aug 2012, 15:11


Return to How-tos - Kurze Anleitungen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron